Customer Due Diligence
Een onmisbaar onderdeel geworden van een integere bedrijfsvoering. Van steeds meer organisaties wordt immers verwacht dat zij hun klanten kennen.
Wat is Customer Due Diligence (CDD)?
De meeste ondernemers kennen de Engelse term Due Diligence in de betekenis van een boekenonderzoek bij een fusie of overname. Letterlijk betekent de term ‘gepaste zorgvuldigheid’.
Customer Due Diligence staat ook wel bekend als het ‘know your customer’- of ‘ken uw klant’-beginsel: wie is uw cliënt, maar ook: wie zijn de eigenaren, kan de cliënt een risico vormen en waarvoor wordt de zakelijke relatie gebruikt?
Customer Due Diligence oplossing
Met de Customer Due Diligence oplossing van Handelzeker checkt u de uiteindelijke belanghebbende waarmee u zaken doet.
Met de Handelzeker database controleert u eenvoudig of een persoon een politiek prominent persoon is, op een van de internationale sanctielijsten staat, of negatief in de media is geweest.
U doet dit met een enkele zoekopdracht. U bent dus niet langer veel tijd kwijt aan het doen van uw CDD onderzoek. Het resultaat kunt u daarna eenvoudig opslaan voor uw eigen administratie.
Tevens kunt u met de CDD oplossing van Handelzeker zoeken naar bedrijven die gerelateerd zijn aan personen in onze database, of naar bedrijven die negatief in het nieuws geweest zijn met betrekking tot financiering van terrorisme of witwassen.
Gegevens en data
Personen en bedrijven komen voor in onze CDD database wanneer ze in een van de volgende categorieën vallen:
Wanneer u een resultaat vindt in onze database tonen we de volgende gegevens:
We hebben de database zodanig opgezet zodat u binnen een zoekoprdracht vrij kunt doorklikken binnen de gerelateerde personen en bedrijven van een resultaat.